Předně všechny články teď už najdete na tomto mém webu, webnode byl jen provizorní řešení. Dík Doktorovi! Starší články sem přibydou později, není čas.
Moje auto na tom bylo čím dál hůř /netechnicky orientovaní mohou tento odstavec s klidem přeskočit/, předevčírem to vytáhlo tak 60 po rovině, do úplně mírného kopce tak 30, 40 na dvojku, větší kopec nepřipadal v úvahu, protože víc jak 2,5 tis. otáček z toho nešlo dostat. V tomto stavu (a cestou se zhoršujícím) jsem vyrazil 50 km do autorizovaného servisu Subaru v Heidalu – poté, co jsem tam musel dvakrát volat (poprvní neuměli anglicky) a co mi předtím týden neodpověděli na mail – ale po telefonátu mi zas dali termín hned druhý den ráno a naštěstí nebyl ani problém z volnem z práce. Delších 50 km, to nevím, jestli jsem někdy v autě zažil, krokem, každej kopeček problém, neustálej strach, jestli vůbec dojedu (zkuste jet do kopce, když vás motor nepustí přes 2 tis. otáček). A u toho myšlenky, že pokud mi to nespraví na počkání, zpátky jedu stopem – busy tam nejezdí a to auto zpátky do těch kopců rozhodně už nevyjede. Ale v servisu už to šlo ráz na ráz. O půl deváté jsem dojel, auto šlo hned na diagnostiku a na zvedák, trochu se v tom projeli a za hodinu mi hlásil nejkrásnější větu, co od mechanika slyšet lze: tak už víme, co tomu je. (No dobře, druhá nejkrásnější, ta první je: je to jen drobnost a nebude to ani stát moc – tu ale neznám.) Katalyzátor odešlej a dokonce mají nějakej jetej po ruce a po poledni by ho měli dovézt. Tak jsem strávil půl dne u místní krásné řeky a před třetí telefon, že už je to hotový a funkční. Super! Ale přeci jen ne tolik radosti – ještě účet… V duchu jsem si spočítal, kolik by to mohlo stát, co stojí katík u nás – no a bylo to ještě pod spodní hranicí mých odhadů! 5,5 tis. korun, sice norskejch, ale i tak dobrý. Takže až do další závady jsem nyní pojízdnej! Toho jsem využil při cestě zpátky na výlet v horách, z něj přidávám nějaký fotky.